fredag 22 juli 2011

Prästens lilla kråka

Stackars spegel och stackars kråka.




Måste bara som hastigast berätta om en lite udda händelse som hände mej igår. När jag körde till jobbet igår så såg jag en kråka i mitt körfält på Åsbackvägen. Med andra ord något helt normalt som man ser varje dag och som man inte alls reagerar desto mera på. Nå, jag fortsatte nu frammåt och som normala kråkor så lyfte den ju från marken då den hörde att jag kom. Korkade kråka började flyga längs med vägen istället för att vika av den. Men inte tänkte jag ju på det, de brukar ju ibland starta så och sedan svänga undan då bilen kommer.


Såklart är bilen snabbare än kråkan, så jag kom allt närmare... och närmare... och närmare... och närmare...




*DONK*




Kråkan missade bilen men kolliderade med backspegeln på passagerarsidan! Och spegeln hoppade ur! Stannade bilen så snart jag hade möjlighet för att kontrollera skadorna. Spegeln satt tack gode ihop med en massa trådar så även om den fallit ut så hängde den fortfarande kvar och det var bara att trycka tillbaka den på plats. Hittade annars inga revor heller så bilen mådde i alla fall bra efter smällen.


Men ljudet av kollisionen talade sitt tydliga språk och smällen hade nog inte varit liten. Stackars kråkan fick sig säkert en ordentlig hjärnskakning och men för livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar