tisdag 12 juli 2011

Hur många bitar gör dig glad?

Hann bara konstatera att jag skulle skriva om gårdagen innan jag läste Jennis blogg. Tydligen har vi ungefär samma stresskurva just nu, med bara en dags skillnad. För min dag igår var precis så bedrövlig som Jenni beskriver sin idag. Allt var eländig och blev bara sämre destu längre dagen fortlöpte.

När jag sedan äntligen överlevt arbetsdagen beslöt jag mig oklokt för att åka och handla oxå. Självklart blev det en katastrof och jag trodde att jag aldrig skulle komma ut från Prisman. När jag sedan går förbi godishyllan så hör jag bara Marabous reklam "Hur många bitar gör dig glad?" och konstaterar att ja, choklad är nog boten till allt elände. Konstaterade sedan att tre bitar räckte för att göra mej gladare. En fjärde åkte oxå ner för att vara på den säkra sidan.


När jag sedan kom hem så höll Tobbi på att göra mat och vi beslöt att en lugn kväll framför TVn var rätt beslut för dagen. Och vi hade nog rätt. Efter att chokladbitarna och maten sjunkit ner i magen så kändes livet genast mer överkomligt och det blev en skön kväll i soffan med B&J.



Räddaren i nöden


Men idag vill jag inte bara klaga. För idag är det redan en mycket bättre dag. Det gick bra att stiga upp och arbetet flyter på (ja, förutom just nu då). Jag har med mej en god fruktsallad till lunch och ikväll blir det grillspett (även om det så regnar). Imorgon blir det Pedersöres sommarteater och på fredagen blir det Harry Potter. Så summa sumarum kommer det att bli en fin vecka, den startade bara lite knyckigt. Men alla hatar väl mer eller mindre måndagar i alla fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar