fredag 7 oktober 2011

A childhood dream come true

Jag minns ännu när jag hittade John Marsdens böcker för första gången. Jag älskade sättet han skrev på och jag sträck-läste en bok för första gången i mitt liv. Jag har aldrig sett poängen i att läsa samma bok fler gånger, det finns ju så många böcker, och genom att läsa en bok på nytt så offrar du ju den tid du skulle ha kunnat läsa en ny historia.
John Marsdens Tomorrow-serie är en av få jag har läst flera varv och skulle väldigt gärna vilja köpa böckerna och läsa dem igen. Jag hittade böckerna när jag gick i högstadiet och dessa böcker har format mej troligtvis mer än jag själv inser.
Efter att ha läst de 7 böckerna i serien och fortsättningen på Ellis liv så var min största önskan att få se böckerna som film. Och ikväll vid Makuuni av alla ställen slog drömmen in. "Tomorrow, when the war began" fanns där på DVD! Det tog 10 år men nu fanns den där i Tobbis hand!

Så nu har jag sett den. Och jag är väldigt nöjd med vad de gjort med dem. Det är bara ledsamt att höra att den inte slog genom så bra internationellt, jag skulle nämligen väldigt gärna vilja se tvåan... och de andra fem för den delen.




Så se denna trailer, och se filmen! Jag varnar er dock att se den längre trailern som finns att hitta på youtube, jag anser nämligen att den avslöjar lite onödigt mycket.




Just nu är jag så lycklig!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag kommer ihåg den där serien. Jag läste den också! Knappast min typ av film, men böckerna är ju helt suveräna!

    SvaraRadera
  2. Åh! Den ska vi se! Härligt! :D

    SvaraRadera