måndag 10 oktober 2011

En snabb uppdatering


Sitter på jobbet och samlar plus timmar. Trögt går det. Har egentligen klart ett hus och skulle inte orka börja på ett nytt nåmer (klockan är ju för allt i välrden halv 8 på kvällen!) men skulle på samma gång behöva sitta här en liten stund till. Så jag tänkte jag skriver detta innan jag packar ihop för dagen och beger mej hemåt.

12 timmar i jobb i dag. Puh! Men ska man arbeta in så ska man. För i morgon kommer väggarna! Det är så spännande! Ska stå där på den framtida gräsmattan och se på när huset sakta men säkert tar form. Sen blir det troligtvis att fortsätta arbeta in timmar imorgon kväll. Lite beroende på hur intressant det är att se på så sitter jag väl här igen samma tid imorgon.
Planerar också att vara borta från jobbet några timmar på onsdag. Då kommer andra våningen på plats! Och sen igen onsdag eftermiddag/kväll jobbar jag in timmar. Det blir med andra ord bara jobb och husbygge den här veckan. Men sen så händer det ju så mycket spännande den här veckan också. På fredag så ska hela huset stå där! Skalet i alla fall, med fönster och förrar och plasttak. (Plåttaket är jag dock inte 100 på när det kommer. Men det blir senast inom nästa vecka skulle jag tro)

Ja, och för er som följer bloggen men som inte ser mig IRL så mycket så kan jag ju meddela att Tobbi INTE behövde på repövning! Vi fick övertalat milin att han inte kunde vara hemifrån den här veckan. Så imorgon när jag står där på vår framtida gräsmatta så står Tobbi där bredvid. Skönt!

Snart har vi vår egen trädkoja i skogen!


Sådär. Nu börjar det nog räcka för idag tror jag. Ska packa ihop mig här och köra hem. Sen blir det att spendera resten av kvällen framför TVn. Pengarna på bordet och det nya avsnittet med Ashton Kutcher står på menyn. Får se sen om jag hinner somna innan Tobbi kommer hem ikväll. Om inte så hoppas jag vi sover gott. Det blir en lång dag imorgon!


1 kommentar:

  1. Lycka till med husbygget! Låter spännande!
    Kram/Iris i Fuengirola

    SvaraRadera