onsdag 12 oktober 2011

Husbygget igen

Idag spenderar husbyggaren dagen i svärföräldrarnas köksfönster. Knät blev som sagt bara värre under dagen igår och idag är det verkligen dags att börja ta detta seriöst och vila. Men jag vill ju inte missa vad som händer på bygget, så jag steg fortfarande upp alltför tidigt tillsammans med Tobbi och packade en alltför stor väska med sysselsättningar och nu sitter jag här i köket och ser på när det händer saker nere vid bygget.
Alla vill ju såklart se lite bilder och jag vill mer än gärna visa dem för er. Men tyvärr har Tobbi fortfarande kameran. Vid sådana här tillfällen måste man kunna vara lite uppfinningsrik. Så jag fotade med pluttens (vår minilaptops) kamera här från köksfönstret. Nu ser ni allt som jag också ser.




Temat för dagen tak.










Jag vill också tacka alla för alla kommentarer och hälsningar jag får, både här ock på facebook! Det förgyller allt dagen att sitta här och läsa era små meddelanden.

8 kommentarer:

  1. Ojdå, ni bygger ju faktiskt ett hus! Svårt att tänk sig då man int har varit å sii :)

    SvaraRadera
  2. Ni får komma och se i helgen. Tobbi arbetar dagar och jag åker till Vasa på lördag kväll, men jag hinner nog följa med er till bygget innan dess ifall ni vill ha en liten guidad rundtur i var alla rummen kommer ;)

    SvaraRadera
  3. Wow, vad roligt att ni fått upp väggarna! Jag vill att det ska bli färdigt jättesnabbt så jag får komma hem och dela med mig av mina fenomenala inredningstips! ;D

    SvaraRadera
  4. Oj va spännande! Vill se! Vill se! :) (krya på dig vännen)

    SvaraRadera
  5. som tradition på TH så har anställda som byggt hus även på sitt sätt tackat de som gjort det fysiska jobbet på företaget med att bjuda på något bakverk till kaffet. denna tradition vill du väl inte bryta.

    SvaraRadera
  6. Till anonym: Du är väl medveten om att jag ligger hemma på sjukledigt? Lite svårt att göra varkendera för tillfället :P

    SvaraRadera
  7. Hejja huset hejja! Jeeejj, snart får jag komma och måla väggar med dig, visst? ;D Kram

    SvaraRadera
  8. Absolut vill jag ha dej med o måla då det blir dags ;)
    Kram på dej LillHill

    SvaraRadera