torsdag 20 oktober 2011

Tummen mitt i handen

Lite på en vecka sedan senaste inlägget. Kanske dags att uppdatera.

Bygget: Aluskate ligger nu på huset och väntar på att plåttaket ska komma. Tanker var att plåten skulle sättas redan denna vecka men det har dragit ut på tiden vid det andra bygget. Pappa har börjat dra den el som ska dras innan golvet gjuts och rör-killen kommer till bygget ikväll. Med andra ord är förberedelserna inför gjutandet av golvet i full gång.

Hälsn: Mitt knä är bra nu. Jag kan t.o.m. gå upp och ner för trappan utan att det gör ont. Men ännu är jag lite försiktig och tar det lite lugnare än normalt. Jag har hittils klarat mej undan värre förkylningar och hoppas att det fortsätter i samma banor. Skar mej för första gången på en kniv igår. Såret på tummen mättes till 1,5cm och tjepades (av mej själv) när det slutat blöda. Idag ser såret rätt bra ut, men har satt dit en ny tejpbit (steri-strip) för att det inte ska öppna sej så lätt.

Lajv: Den tid jag inte gör annat så sitter jag och planerar Tanabata tillsammans med Nettie till sommaren. Planeringen går stadigt frammåt och information ska skickas till webmasters så småningon. Det är skönt att ha något annat än bygget att tänka på och att planera lajv för mej är inte mer annorlunda än vad orientering eller att läsa en bok är för andra. En hobby är en hobby. Var även på lajv i helgen. Temat var horror/sci-fi/psykiskt lajv. Var kanske inte så imponerad. Gillade karaktären, men kände att lajvet inte var så välplanerat. Nästa lajv blir den 26 november.

Annat: Har sist och slutligen inte gjort så mycket. Var sjukskriven tis-fre. Satt mest och skrev på Tanabata eller såg på TV. På lördagen bakades 101 muffins för att tas med till arbetet. Prestation! Lördag natt var Cryo (lajvet jag just nämnde). Söndag sov jag och laddade batterierna. Hela denna vecka jobb 8-16. Onsdag ENJO möte vid Juthbacka. Idag vet jag ännu inte om jag spenderar kvällen på bygget eller framför datorn. Imorgon kväll fortsätter min ENJO skolning medans Tobbi jobbar. Helgen ännu lite oklar. Ska sy kläder till Halloween och troligtvis rita lite. Gärna städa lite också. Resten tar vi som det kommer.


Borde sätta upp lite bilder också, men antar att ingen vill se såret på min tumme :P
Ska se om jag får in någon bild av de muffins som fortfarande finns i kylskåpet (tror vi har 10 kvar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar