fredag 21 oktober 2011

Om jag vinner på lotto

Satt idag på Find It utan någon egentlig orsak och började se vilka katter och hundar de hade till salu. Och det fanns så många kattungar...



När jag var liten så ville jag starta ett djurpensionat eller liknande var man också skulle ta emot djur som blivit utan hem. Men det är nu knappast något man blir rik på och här på landsbygden skulle en sådan sak aldrig bli mer än en hobby. Men om jag någonsin vinner på lotto, DÅ ska jag bygga upp och starta mitt djurpensionat!



Men innan den dagen kommer så planerar jag nog ta och adoptera ett djur eller två från behövande hem (men katter, som exempel, lever länge så det tar nog ett tag ännu innan vi är redo att ta emot ett nytt djur i hemmet). Och sen är det enda jag kan göra för att förhindra mer kattungar, är att uppmuntra vänner och bekanta att kastrera/sterilisera sina husdjur om man ändå inte vill skaffa ungar. För även om de kostar en slant att göra det så slipper man problemet som uppstår flera gånger om året då en kull på 8 ungar ligger där utan hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar