tisdag 8 maj 2012

Disney: Day 21- An Underrated Movie

jag tycker det känns som att de här rubrikerna gör att man skulle vilja ge samma svar flera gånger. Här så skulle jag igen ha sagt "Svärdet i Stenen" eftersom det som sagt är förvånansvärt få som har sett den och det tycker jag verkligen att är synd!


Men då igen så känns det ju nog lite trist att nämna samma film igen och igen. Så det blev igen att googla lite för att hitta en annan film som kanske inte är det första man tänkt på. Och visst hittade jag lite siffror på IMDB som jag inte höll med om! För det att "Lilla Sjöjungfrun 2" har fått lika låga poäng som "Kogänget" är bara så fel!
Visst tenderar uppföljare att vara dåliga kopior av originalet, men jag gillar ändå tvåan rätt bra. Och även om jag kanske inte skulle ge den högsta betyg eller kalla den den bästa Disney film jag någonsin sett, så är den nog inte i närheten av det skräp som Kogänget är!


Lilla Sjöjungfrun 2 tycker jag är en riktigt söt film och påminner om disneys klassiker i uppbyggnaden. Jag har sett den en par gånger och skulle gärna se den igen. Den är underskattad helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar