fredag 11 maj 2012

Så är dagen här

Så kom den sista dagen som jag sätter mig i bilen och kör till Terjärv på en väldigt lång lång tid. Känslorna för tillfället är väldigt neutrala men det kan bero på att jag helt enkelt inte fattat ännu att det här sker. Eller varför. Rent intellektuellt så förstår jag ju varför. Har ju fått pappren från FPA, har fått godkännande från jobbet, har den t.o.m den stora lådan från FPA i bakluckan.
Men på något sätt så förstår jag nog inte att det är här som gränsen går. Efter idag kommer allt vara annorlunda och allt kommer att fokuseras på att förbereda oss inför vårt nya liv. Men just nu känns det inte i kroppen. Kanske på måndag, när jag inte behöver stiga upp för att åka till jobbet. Eller senast den dag då Tobbi åker på jobb och jag ska stanna hemma. Då kanske det klickar att det här verkligen händer.

Sex timmar kvar. Sex timmar, en kaffekopp med bulle och sedan kör jag inte längs med Terjärvvägen på väldigt väldigt länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar