torsdag 3 maj 2012

Födelsedagsfirande

Igår var det alltså Tobbis födelsedag. Dagen för min del började rätt dåligt då jag inte fått sova ordentligt och motivationen kom nog inte tillbaka under arbetsdagen heller. Men konstaterade att man ju då måste göra det bästa av det och avslutade därför arbetsdagen lite extra tidigt. Hade ju dessutom nästan en hel dag inarbetad, som jag dessutom inte hinner ta ut i ett stycke då vi har så mycket på jobbet just nu, så det kan ju knappast finnas ett bättre tillfälle att ta ut några timmar än just när man är som mest omotiverad på jobbet och när man istället kan fira den andra halvans födelsedag.

Så körde snabbt hem och plockade upp Tobbi och sedan begav vi oss mot Kokkola. Första anhalten blev bowlingbanan. Visste att Tobbi velat bowla ett flertal gånger, men har vid de tillfällena inte riktigt varit på humör. Men igår blev det till sist av. Riktigt roligt var det också, men blev nog lite för ansträngade för min del, plus att mina lemmar är kanske inte de bästa just nu, så såklart sträckte jag ju benet efter första omgången. Men kämpade tappert genom omgång två (jag har nog aldrig missat så många käglor förut) och sedan fick Tobbi spela de sista två omgångarna själv medan jag hejade på. Vi insåg dock båda att vi bowlar för sällan för ingen av oss fick några resultat värda att skryta över, även om det nog kom en och annan strike.
Sen fortsatte vi till Vanha Lyhty och äta. Bara för att vi kunde. Himmelskt gott var det och vi kände oss väl förtjänta av det. Dessutom är det så sällan som vi faktiskt äter ute och tar oss tid till det så det kändes lite extra speciellt för det... och sen är det väl en av de sista gångerna på väldigt väldigt länge som vi kommer få sitta och äta på restaurang i lugnan ro...
Efter Vanha Lyhty hade vi en halvtimme till godo så vi åkte en sväng via Gigantti. Lite udda val kanske, men alla som känner Tobias så är nog inte förvånade. Hittade nog inget speciellt där, men drömde oss i alla fall bort vid stora TV skärmar och surround system.

Kvällen avslutades på Bio i Jeppis med The Avengers. Äntligen hann vi med ett besök på bio! Och oj vad bra den var! Jag skrattade så mycket i ett skede att jag grät och fick kramp i magen. Och jag vill verkligen se den igen. Efteråt har jag lite svårt att förklara varför. Det var nog inte för handlingen, för skådespelarna eller för de mäktiga specialeffekterna som jag tyckte om filmen. Så varför se den igen? Det är nog för humorn, de spydiga kommentarerna och för den enkla orsak att jag alltid gillat superhjältar och action filmer. Som sagt, väldigt sevärd och vi rekommenderar den båda varmt.

Så igår blev en annorlunda dag. Lång och full av händelser. Och bara vi två. Riktigt skönt. Nu känns det igen som att man fått laddat sina batterier och kommer orka den där sista biten.

1 kommentar:

  1. Sådana dagar kommer kanske att bli ovanliga, men att få sina egna stunder är ju jätteviktigt. I början får ni kanske nöja er med en film hemma i soffan så länge mommo sköter i andra ändan av huset. Du och Tobbi har alltid värdesatt de små sakerna i livet, så ni kommer säkert alltid att hitta era små stunder.

    SvaraRadera