fredag 1 april 2011

Nya tag

Igår var en minst sagt fullspäckad dag. Men jag ska bespara er hälften i alla fall.
Det jag nu egentligen vill skriva om är att jag hade mitt Spa ENJO igår. Det var riktigt skönt att sitta med fötterna i blöt och testa på lotions och stuff. Tobbi och jag hade dessutom städat lägenheten innan (med de ENJO produkter vi nu har + dammsugaren) så det lägenheten var i top skick. Dessutom tvättade jag handfatet i vessan och fick det vitt! Det har sedan vi flyttat in varit lite grådaskigt och det har inte hjälpt vad jag än har använt. Men ENJO is the shit.
Edgar gillar också ENJO

Jag skrev dessutom på ett kontrakt för ENJO igår. Så under maj ska jag ha "Prao" på ENJO. Varför kanske ni undrar? Nå, för det första så kommer jag att betala under 50€ för något som kostar 550€ i redskapskostnader, så redan där vinner jag ju massor på det. För det andra, om jag inte får mitt jobb på Teri-Hus så blir det halvtidsjobb vid nykarleby stad. Och då tänker jag nu inte sitta hemma och inte göra någonting halva veckan. Att vara hemförsäljare passar mej rätt bra. Och sen så anser jag faktiskt att ENJO är något att sträva efter, vem vill inte slippa kemikalierna i hemmet och dessutom få det renare?

Tidigare på dagen var Tobbi och jag förresten på loppis. Mitt inköp var inte planerat. Men ibland behöver man inte handla nya dyra kläder för att vara fin. Hittade en kostymjacka till mig för 3€. Ska tvätta upp den tills 15:e april då pappa har vårkonsert.

Den var t.o.m. i rätt storlek. Tyckte den var jättefin :)

Jag ringde förresten idag och bekräftade till Nykarleby Stad att jag börjar jobba där. Så nu är jag i alla fall garanterad ett halvtidsjobb fram till årskiftet! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar