onsdag 4 maj 2011

8 uppdateringar senare

Till er som just har kommit hit. Jo, jag har just satt in 8 uppdateringar i bloggen. Alla här i maj. Så om ni vill läsa dem i kronologisk ordning gå till "Långt mellan uppdateringar" och arbeta er uppåt. Om ni känner att ni vill hoppa över några av dem är det helt okej. Det har hänt så mycket i mitt liv på bara en vecka att jag kände att det behövdes ventileras.

Jag försöker för tillfället vänja mig vid att arbeta, få klartecken från skolan så att jag får min examen i slutet av maj, utbilda mig inom ENJO och bolla det med privatlivet. Jag stiger för tillfället upp halv 7 på morgnarna (vilket är hiskeligt tidigt för mig). Att köra till jobbet tar lite på en halvtimme beroende på trafiken. Sedan jobbar jag 8 timmar och är hemma strax före 5 på kvällen. Dessutom har jag haft program under kvällen, ENJO i tre timmar. Vilket har gjort att jag kommit hem runt 10, stoppat i mig något litet och sedan gått och lagt mig.
Känner att vårens stressande börjar ta ut sin rätt på min kropp. Försöker därför planera in lediga slappa dagar där planen är gå-inte-utanför-dörren-och-spela-ps3-eller-se-på-tv-hela-dagen. Möjligen ta en promenad eller sitta i solen, men inget tvång ska det vara i alla fall. Undrar bara när den dagen kommer. Är lite rädd att den får vänta till nästa helg... Men tills dess så ska jag försöka ta det lugnt på kvällarna, ligga lite på spikmattan och umgås med Tobbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar