onsdag 4 maj 2011

Jobb nr 1

Jobbet jag skulle börja på förra torsdagen. Eller egentligen fortsätta med. Var som byggnadsingenjörs-assistent-allt-i-allo-something-something vid Nykarleby stad. Hade vart första dagen på måndagen före påsk och hade lovats halvtid fram till december. Helt okej jobb, rätt slappt och väldigt simpla uppgifter. Väldigt trevligt folk.
Det arbete jag fick utföra var strö saker som de inte hunnit med och så pass små att de inte behövde någon handledning eller planering (gubbarna hade fullt upp). Så jag mätte upp Kuddnäs boyta och arkiverade ritningar. Igen. (Guud vad det är tråkigt med arkivering!)
Sen så ringde jobb nr 2. Hann alltså bara jobba tre dagar vid Nykarleby stad innan jag sade upp mig. Kändes väldigt knäppt eftersom jag knappt har hunnit sluta söka jobb. Men de förstod ju att heltid klår halvtid och önskade mig lycka till. Jag slutade jobba vid Nykarleby stad på fredag. Nya jobbet började på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar