torsdag 12 maj 2011

Ett trött inlägg

Sitter på jobbets kafferast på datorn. Idiot. Som om inte 6,5 timmar skulle räcka att sitta och stirra på den här skärmen :P

Börjar känna mig trött. Visst är det roligt att jobba på riktigt, men idag pratade vi om semestrar och de sa att jag inte har en enda dag som jag får ta ut i sommar. Inte med lön i alla fall. Tycker det är lite surt. T.o.m. vid kommunen där jag jobbade bara en sommar fick jag ju typ tre dagar sommarersättning.
Så att veta att jag inte får ha riktigt ledigt innan jul känns lite jobbigt. Hann ju inte ha nå ledigt mellan skola och jobb heller utan hoppade ju rakt från det ena till det andra.
Nåja. Inte är det nu så usligt. Nog tänker jag ta en vecka ledigt i alla fall. Jobbar in det jag hinner och orkar och så får resten vara oavlönat då. Jag får ju i alla fall ha ett jobb och en vecka utan lön ger nu ingen förlust pengamässigt jämfört med då man studerade :)

Men nu ska jag fortsätta jobba i två timmar till. Sen ska jag hem till Kållby och hålla ENJO för mamma och de väninnor hon lyckats skrapa ihop. Spännande med sin egna första riktiga demo!

2 kommentarer: