onsdag 4 maj 2011

Den allra sista skoldagen

I onsdags. För exakt en vecka sedan var jag i Vasa och kämpade med Stål uppgiften. Igen. Vi arbeta länge med uppgiften och med jämna mellanrum sprang läraren förbi och kom med kommentarer som "duger inte" och sen rusade han vidare. Taskigt att inte stanna och säga vad som är fel! Nå, till sist fick vi hans uppmärksamhet så att han faktiskt kunde berätta vad ännu behövde göras. Efter det var det bara att lämna in allt. Oj vad skönt!
Halv sex var klockan när vi körde in mot stan. Jag hade en uppgift kvar att utföra innan jag kunde åka hem. Lämna in mitt slutarbete. Och för det så behövde det först printas ut och sättas i en ringpärm. Vi kom en halvtimme för sent till kopieringsfirman....
Smått panik fick jag eftersom slutarbetet skulle in den veckan för att säkert hinna betygsättas och jag skulle ju börja jobba dagen efter. Men det löste sig. Calle fick mina studier i sina händer och ordnade allt nästa dag. Jag är så tacksam.

Så den här veckan har jag nu sett på när ett vitsord kommit in på winha efter det andra. Och nu är de alla där. Skickade till Programansvarige och sa att mitt vitsord för slutarbetet är inte inne ännu. Det jag fick tillbaka var "det var konstigt, vi satte ju in det igår" och "du har en kurs på oklart ännu" (Denna kurs hade jag läraren att ta bort så sent som igår och han hade skrivit att det var fixat! Dessa mejl från PA fick jag idag). Så jag skrev ett kort mejl om att ifall kursen ännu finns kvar ska han ta bort den och säga om det är ngt mer jag har på hälft innan jag kan få min examen. Så kanske jag skulle ha allt fixat i morgon? Återstår att se. Skulle vara bittert att inte få min examen pga någon liten bagatell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar