onsdag 18 maj 2011

Sjukledighet

Gillar sjukledighet! Var till tant doktor i morse och gjorde lite tester (spirometri), vilket resulterade i att man blev lite sådär skakis som bieffekt (inget man alltså inte kan skaka av sig, haha) men jag ville i alla fall vara hemma en stund tills att jag känner mej normal igen, så därför är jag då sjukledig resten av dagen :)
Har varit så stressad de senaste veckorna och haft sådan ångest över att jag inte hinner med något (som sömn t.ex.) så det känns bra att ha en dag då man har en chans att lite komma ikapp.
Började med sömnen. Först tänkte jag "Jag börjar med att sätta klockan på halv 11 så då får jag sova lite på en halvtimme så hinner jag göra annat sen". Men så sparkade jag mej själv i baken och konstaterade att jag är ändå faktiskt sjukskriven och sover jag till eftermiddagen så gör jag det då. Skulle troligtvis ha kunnat sova hela dagen, men kl 12 vaknade jag av mig själv så jag bestämde mig för att det får räcka för idag. Kanske tar en vilopaus sen senare på dan också.
Nu ska jag ta och dricka något, kanske göra något att äta. Sen ska jag ta tag i sådant pappersarbete som har samlats här hemma då jag inte haft tid att ta tag i det direkt. Har en deadline på en roll idag också så ska väl skriva den med.
Men allt det här kan jag ju göra sittandes, vilket känns bra, för jag är fortfarande lite skakis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar