söndag 20 februari 2011

Amigurumis


Dubbelinlägg idag. Tänkte på samma gång sätta in mina amigurumis som jag gjort.

Musen och grisen är de första jag gjorde av mina figurer. De blev nu som de blev men det var i alla fall roligt att testa på något nytt.







Efter det har jag gjort lite olika saker. En katt och en morot t.ex. Efter att ha gjort de första så köpte jag mig lite nytt garn och dessutom knappar att pryda figurerna med. Gjorde också en sköldpadda åt Jenni i julklapp men hann inte ta ett foto av den själv. Lånade därför denna bild av Toscha. Har idag också gjort klart en mini val. Och den blev verkligen den minsta jag gjort hittills.
































Dethär är då sedan min nyaste kille. Munken Eskil tror jag han döptes till på workshoppen igår (inte mitt val). Helt klart den mest avancerade jag gjort hittills.

Och det var alla för tillfället. Fler påväg men knappast i någon snabb takt ;)

1 kommentar: