lördag 19 februari 2011

Zumba flugan

Så nu har jag också varit där. För ungefär ett år sedan (eller är det ännu längre?) så slogZumban igenom. Jag har aldrig riktigt varit en gym människa och tänkte inte destu mera på det annat än att jag noterade att många prövade på grejen. Men i mitt bakhuvud tänkte jag ändå att får jag någon gång chansen så ska jag nog ta och testa.

Igår, fredag, gjorde då två flugor i en smäll. Sandra och jag hade inte sett varandra på evigheter och Zumba instruktör som hon är så passade det ju utmärkt att jag kom på ett av hennes drop in-pass. Plus att jag har hört av andra att Sandra är en bra instruktör så då kunde det ju inte gå fel ;)


Efter Zumba passet konstaterade jag följande:
1. Zumba är helt sjukt roligt och passar mej nog helt bra som konditionsträning.
2. Varför i hela världen har jag inga inneskor?!
3. Jag har inte tränat på evigheter.
4. Min kondis är usel, dags att skärpa sig.
5. Att träna Zumba nån dag i veckan skulle göra en fin variation i min vardag som nu är så fylld av att sitta på datorn.

Så det blir troligtvis flera pass att se fram emot. Ska bara kolla upp lite var och hur jag ska göra detta (och köpa inneskor).

Idag har vi annars haft workshop i vasa med föreningen. Vi putsade föreningens lajvmynt. Tråkigt, men tillsammans med gott sällskap kan allt övervinnas. Handlade tyger till kommande lajv. Åt pizza. Och sedan sydde jag en väska till mina amigurumi saker. Jag har hitills haft med mig en plastpåse då jag åker någonstans (oftast vill jag bara ha med mig böckerna och ett garnnystan eller två plus tillbehör) och en plastpåse håller inte riktigt för ändamålet. Så nu har jag sytt en tygväska med fack! Är jätte stolt över den och bara jag hittar en knapp så ska jag göra klart låsmekanismen. Stay tuned för foton.

Foton ja, jag har lovat mig själv att fota mina amigurumis bara munken blivit klar. Och den gjordes klar idag. Så snart ska jag sätta upp lite bilder på dem med :)

Sitter hemma hos Calle för tillfället, resten är i bastun men eftersom vi ska köra hem så ids vi inte basta. Bastun tenderar att ha en sövande effekt på oss. Men de borde snart vara tillbaka så då ska vi umgås en stund innan Tobbi och jag beger oss hem mot Pedersöre.

1 kommentar:

  1. Nu är jag antagligen den sista kvinnan i Svensk-finland som aldrig zumbat.

    Och vad är förresten amigurumi?

    SvaraRadera