torsdag 24 februari 2011

Inget liv i kistan

Torsdag. Idag har jag då tagit reda på temperaturgränsen för att Golfen inte ska starta längre utan motorvärmare. Den borde ligga där mellan -19,5 och -21,5. I morse var det -22. Jag har alltid undrat när man ska ge upp, när ska man sluta pina bilen och bara konstatera att den inte startar. Ja, nu fick jag svaret på det med. Satt nog där så länge och försökte få igång den men till sist var det bara att inse fakta. Så ingen finska för mig idag.
Är nästan lite bitter att jag inte kan åka till skolan nå, jag hade ju ändå kommit så långt som till bilen så det känns lite onödigt att gå in igen. Men promenaden till skolan tar åtminstone 40 min (jag går inte så snabbt så jag har faktiskt ingen aning om det inte t.o.m skulle ta längre) så innan jag är framme så har halva lektionen gått. Och nästa lektion börjar först halv 3 så då skulle jag få gå tillbaka hit så snart timmen är slut. Så att gå är inte riktigt heller ett alternativ.

Nu skulle jag ju då egentligen vilja njuta av denna otippade frihet genom att t.ex. mysa och se en film eller sy mina amigurumis. Men jag vet att jag måste ta detta som en extra chans att sitta med slutarbetet. Så nu blir det att ta fram faktaböckerna och textdokumentet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar