fredag 4 februari 2011

När huvvet är lat, får kroppen lida

När jag kom hem igår så parkerade jag bilen utanför dörren för jag hade jättemycket att packa ur den. När jag sedan hade packat ur det viktigaste lassen så tänkte jag att jag ska gå in och packa ur matkassarna innan jag lyfter ut blomjorden och kör bilen in i garaget. Hehe, jeah right. Jag satte inte min fot utanför dörren efter det.
Idag då jag kommer ut så har jag en gnagande tanke från gårdagen, det snöade ganska mycket eller hur? Så när jag kommer ut så är ju såklart det första jag ser en VÄLDIGT insnöad bil. Och när jag sopat av snön så möts jag av ett tjockt tjockt lager av is på fönsterrutorna. Och medan jag försöker skrapa bort så mycket is som möjligt så tänker jag på att detta skulle jag ha sluppit göra bara jag hade gått ut en gång till och kört bilen de sista 15 metrarna.

Men så funkar ju också det mesta. Om du låter det vara för länge så det blir det bara svårare att ta tag i det senare. Dagens visdomsord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar