fredag 4 mars 2011

Erövras av ENJO

Fick reda på ENJO när vi var på ett biltvätts-party i höstas. Hade ett vagt minne av dukarna och hanskarna i mammas skåp och var minst sagt skeptiskt till det hela. Men så bestämde vi nu oss i alla fall att testa, Nettie och jag. ENJO tanten lovade att det fanns lösningar till våra håriga soffor och det var helt klart något vi ville se med egna ögon.
Det första ENJO partyt hölls vid Netties och vi fick se hur dessa handskar och trasor fungerade. Och visst fungerade det! Helt överlycklig över att äntligen kunna avhåra soffan och sängkläderna gjorde att jag köpte mitt första set. Och detta har jag använt flitigt sedan dess.
Sedan dess har jag själv haft ett party och besökt några andra. Den sista mars planerar jag att ha ett nytt party så de få läsare jag nu har så önskar jag varmt välkomna!

Jag ville bara skriva om ENJO idag för att jag blev så glad över de underverk deras olivtvål gör. Idag fick jag nämligen bort blåbärsfläckar av min bordsskiva. Trodde först när jag torkade fläcken med en trasa att den aldrig skulle försvinna. Men med lite olivtvål så försvann den direk!

Sedan vill jag (igen) slå ett slag för miljön! Jag har nu aldrig trott att kemikalier är bra för en, men nu har jag dessutom varit på så många föreläsningar där de berättar om alla fel vi får av kemikalier. Bl.a. har de forskat i att kemikalier skulle vara en stor orsak till alla allergier vi har idag! Uck! Så självklart om någon slänger ett kemikaliefritt alternativ på mig så då tar jag det. Och med ENJO kan man få sitt hem upp till 90% kemikaliefritt. ENJO är dessutom inte testat på djur, och eftersom det inte innehåller några farliga ämnen så kan inte djuren eller barnen riskera att skadas av dem ifall de råkar öppna städskåpet.

5 kommentarer:

  1. Sant... men ja tror int de e så bra att äta olivtvål heller. ;)

    SvaraRadera
  2. Janå, bra och bra. Men olivtvålen innehåller faktiskt så pass bra saker att det finns (extremare) människor som rent av borstar tänderna med den. Så det är nog inte skadligt ifall man skulle råka smaka på den.

    SvaraRadera
  3. Jag länkande till ditt inlägg, okej?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag heter Linda och säljer ENJO i Nässjö, Småland, Sverige.
    Kul att du gillar produkterna. Jag har sålt i ett år. Jag har själv använt dom i fyra år.
    Kolla in min enjoblogg för uppdaterad info om kanpanjer.
    http://limaenjo.blogg.se
    Min egen blogg: http://melonica.blogg.se

    Kram från Småland

    SvaraRadera