fredag 4 mars 2011

Torsdag-Fredag

Igår blev det igen runt 11 timmars slutarbete. Börjar ha ett bra flyt ny när man börjar se slutet på det hela. Jag gav upp skrivandet där vid 6 och ringde sedan Tobbi för att se hur långt han kommit med jobbet. Ett varv till skulle han åka, men 11 ungefär borde han vara hemma. Ville jag följa med? Konstaterade ju att jag var för trött för att göra något annat så jag åkte nu med sista varvet.

11 halv 12 tiden my ass.

Flisandet gick trögt, allt gick trögt. Och när jag bludat för en "liten" tupplur så väcker Tobbi mig halv 2 (!). Han berättar att ett lager i flisaren har gått sönder så vi har stått stilla ganska länge, men killen som ska byta av honom borde vara här riktigt just.

Så vi böt chaufför. Körde de 100 kilometrarna hem och damp i säng strax före tre. Jag bestämde i ett nästan sovande tillstånd att sätta klockan på 8 istället för 7 tills idag. Jag vet inte hur länge Tobbi fick sova för han sa hejdå och åkte innan min väckarklocka ringde. Hoppas stackaren får sova i bilen idag... Och hoppas han inte behöver vara så länge.

Idag blir då en lite mildare dag för mig. Fem timmar har jag bestämt mig för att sitta med det. Sedan är det nog bra med det för denna vecka. Har fortfarande en lång lista på andra skoluppgifter och liknande som måste bli gjorda. Men jag har tre och en halv dag ledigt kvar, så månne det inte hinns med dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar