måndag 2 januari 2012

2011-2012

Konstaterade här att det har ju nog hunnit hända helt sjukt mycket under 2011. Såhär har det då alltså sett ut:


Jag började det nya året (2011) med att arbeta på mitt slutarbete.

Under våren arbetade jag som en tok med att få godkänt de sista kurserna,

plus att jag började utbilda mig till miljökonsult inom ENJO.

I slutet av April fick jag jobb vid Nykarleby kommun, jobbade tre dagar.

I början av Maj fick jag jobb hos Teri-Hus och böt arbetsplats.

I slutet av Maj fick jag veta att jag fått fast anställning,

plus att jag blev utexaminerad från NOVIA som byggnadsingenjör.

I Juni och Juli försökte jag mest vänja mig vid den nya vardagen.

I Augusti började vi bygga grunden till vårt hus,

plus att jag tog obetald semester och reste med vänner runt på Gotland.

I September levererades vårt hus i form av ytterväggselement.

Oktober var ett enda väntande.

November blev ett enda förberedande av... allt.

Och December blev månaden allt började falla på plats.


Så för att sammanfatta allt kort: Jag har under 2011 gått från en Vasa studerande till en fastanställd Pedersörebo med ett hus på hälft. Många saker har redan sats i rullning inför 2012.

1 kommentar: