måndag 16 januari 2012

Kursernas motpol

Det fungerar bara inte! Nu har vi bott på Sursikbacken i nästan två år, samma backe där ett flertal kurser och föreläsningar hålls varje dag. Och jag har fortfarande inte gått på en enda! Och varför inte det då?
Första året kan jag skylla på att jag hade så varierande dagar som jag var hemma, bodde ju halva tiden i Vasa då. Och dessutom hade de kurser jag faktiskt var intresserad av en tendens att ske just de kvällar jag fortfarande var i vasa. Så första året så funkade det helt enkelt inte.
Men iår. I år skulle det bli annorlunda! Och jag anmälde mig faktiskt till två kurser. Den ena insåg jag med tiden att den inte riktigt passade mig, medan den andra... bara inte blev till något. Har nog inte riktigt någon bra ursäkt där.
Så i alla fall. Nu på våren tänkte jag ta tag i det igen! Jag sökte genom MI bladet + Arbis i Nykalreby och Jakobstad. En sak slog mig snabbt. De flesta kurser krävde att jag arbetade i Jeppis, eller slutade på jobbet senast 3. Jahapp. Men jag hittade i alla fall tre kurser/seminarier som intresserade mig. Glad och stolt över att jag aktiverar mig så anmälde jag mig och fick en plats på samtliga...

Och nu när jag får listor på kursdagar så byter de plötsligt dag! Så JUST den dagen jag har ett seminarium så borde jag vara någon annanstans. Suck. Det är nog helt enkelt inte meningen att jag ska gå på kurser.



Ibland känner man sig inte så motiverad.

1 kommentar:

  1. Synd då ingenting blir som man tänkt.. Jag har åtminstone inte fått förhinder (ännu) till seminariet.

    SvaraRadera