fredag 27 januari 2012

Längtar till helgen

Överlag tycker jag att den här veckan har gått jättefort. Men just nu är jag så sugen på att få helg att jag sitter som på nålar. Har en timme kvar på jobbet och försöker desperat att räkna minuterna tills jag äntligen får stämpla ut.

Helgen är ovanligt fullspäckad. Det blir workshop nu på fredag kväll i Vasa, blir roligt med en bilutflykt och att få träffa lite vänner. Lördagen blir full av shopping och lajv och sedan kör vi hem igen natten till söndag. På söndagen hoppas jag att vi äntligen hinner med Lejonkungen, blev lite orolig för de har inte satt in några fler visningar efter söndagen så jag hoppas verkligen att vi inte missar den. Resten av söndagen har jag tillskrivit så lite ansträngning som möjligt. Föreställer mig en film, en bok eller PS3, man måste ju ha förstånd att ta det lugnt också.

Just nu är jag lite stressad över vårt tighta tidsschema. Jag skulle egentligen sluta kl 16, vara hemma där kl 17 och bli hämtad därifrån för att genast fortsätta mot Vasa. Kl 18.30 ska vi ha anlänt till slutdestionationen, tillsammans med den mat vi hämtat från Vasa centrum. Så det blir nog rätt tight.(Okej, jag kan erkänna att är vi sena så är det nog ingen dödsdom, men när vi ändå ska befinna oss i Vasa en så kort tid skulle jag så gärna vilja vara i tid)
Jag konstaterade dock att jag hellre kommer hem en timme tidigare och åker tillsammans med Tobbi och plockar upp folk än har dem att plocka upp mig. Så jag slutar lite tidigare idag på jobbet istället. Och lika bra det för jag är så uppe i varv av att det snart är helg och att det är så fint väder där ute att jag inte vill sitta här längre.
Och upphämtandet av de andra borde gå smärtfritt, vi har redan kommit överens om att alla ska vara redo att resa mellan 16-17 (för att vi ska ha en chans att hinna fram i tid) och det är bara en som meddelat att hon blir lite sen, så hon plockas automatiskt upp sist, då borde våra scheman klaffa rätt bra.

Ja, som ni kanske anar skriver jag det här mest för att få tiden att gå. Men hey, det fungerar ju :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar