måndag 30 januari 2012

En lite för aktiv helg

Sitter hemma i soffan idag. Ja, måndag eftermiddag. Vi kommer till det.

Helgen blev minst sagt händelserik. Workshop på fredag. Lite turbo-shopping och lajv på lördagen. Anlände hem igen mitt i natten. Lejonkungen 3D med Tobbi och lillebror på söndagsdagen. Tog det lugnt i Kållby och hemma resten av söndagen.

Mina tre L för helgen:

Lajvet i sig lämnade rätt länge en känsla av irritation efter sig, pga ett så dåligt informationsflöde inom lajvet och att känslan av att trampa på ett och samma ställe konstant fanns där. Men själva lajvandet, mina medlajvare och nu eftersnacket med Tobbi om hans karaktär var riktigt roligt. Så summa summarum så hade lajvet många brister men jag hade ett rätt fint lajv tack vare mina medlajvare.



Lejonkungen var riktigt bra i 3D. Landskapen blev ännu vackrare och höjderna mer hissnande. Vi var alla tacksamma för att de hade använt originalrösterna och vi satt alla tre och sjöng med och pratade oss genom vissa delar av replikerna (vilket var en VÄLDIGT knasig känsla att kunna göra när man satt på bio), vi höll dock ner ljudnivån då de enda i biosalongen var vi och tre barnfamiljer. Allt med filmen var lika fint, skrämmande och roligt som man mindes det från barnsben. Så det om något säger ju att Disney kunde sina filmer på den tiden.


Lederna är då sedan orsaken till varför jag är hemma idag. Under lajvet sprang vi omkring en hel del, även upp och nedför trappor. Inget jag tänkte desto mera på förrän vi sprang upp 5 våningar till en lägenhet. Inne i lägenheten satte jag mig sedan i en soffa för att vila och lyssna på vad de andra pratade om. När jag sedan skulle stiga upp så klarade jag nästan inte av det! Mina knän och höfter gjorde SÅ ont. Under kvällen blev smärtan sedan bara värre och slutade med att jag tillslut avbröt lajvet ca en timme innan alla andra (å andra sidan kände både jag och min medspelare att vi inte hade mer att få ut av lajvet då längre, så det passade rätt bra in i det hela).
Igår blev det ju då att känna efter hur lederna mådde och vila. Och bara jag inte gick i trappor så mycket så tyckte jag att det inte kändes så farligt. Men inatt vaknade jag av att det gjorde så ont i ena låret och när jag skulle räta på benet för att låta det slappna av så brände det till i bäckenet. Det blev en orolig sömn efter det. Så idag ringde jag hälsovårdaren och konstaterade att jag gärna ligger hemma och vilar mina leder idag och sover igen de timmar jag förlorade inatt. Och det är alltså precis vad jag håller på med just nu.

1 kommentar:

  1. Ojdå! Du får visst ta de lite lungt vännen. Krya på dig!

    SvaraRadera