fredag 27 april 2012

14 timmar senare

Kände som sagt av igår att förkylningen var på väg. När jag sedan kom hem testade jag febern och såg att det nådde upp till stegring. Huvudet värkte och var tungt och halsen gjorde ont ända ut till öronen. Så redan innan jag lade mig hade jag beslutat att vara hemma idag.
14 timmar sömn senare sitter jag här. Steg upp i morse för att ringa hälsovårdaren och jobbet. Esse har förresten världens bästa hälsovårdare. Då jag sa att jag ville sjukskriva mej men bara hade stegring så tyckte hon "Ja, det kan ju nog kännas som om man är helt slutkörd även om inte temperaturen är så hög". Och det var ju precis så jag kände det, temperaturen var ju inte så hög men kroppen min skrek bara åt mig att stanna hemma. Så jag ringde mina samtal, åt frukost och gick och lade mig igen.

Så djupt har jag nog inte sovit på länge.

Men nu har jag då alltså stigit upp igen. Fortfarande med fokus på att ta det lugnt, vila och få i mig mycket vätska och näring. Men det känns lite som att om jag sover mer nu i ett sträck så kommer jag inte kunna sova i natt. Huvudet känns fortfarande tungt, men jag vet inte om det är för att jag sovit så länge eller om det är förkylningen. Halsen känns i alla fall lite bättre, så jag hoppas att det går om snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar