onsdag 4 april 2012

Vad jag gör då du inte är hemma

När man är gift med en lastbilschaufför så krävs det ju av en att man kan ta hand om sig själv. Större delen av veckan är han inte ens hemma och då är det se till att ens egna vardag fortfarande rullar normalt. Så såhär ser min vardag ut just nu:



Sitter på jobbet. Ofta övertid då jag försöker få ihop de timmar jag endera redan spenderat eller kommer spendera sedan när du är hemma.



Kör hem och börjar med middagen. Oftast blir det några rester som vi ätit under helgen eller något oabitiöst som äggsmörgåsar eller pasta med maletköttsås.



Förutom telefonen är facebook det enda stället jag får kontakt med folk på. Igår var jag helt enkelt tvungen att ringa en vän när jag insåg att jag inte pratat med nångon annan än mig själv sedan i söndags.



Sedan har vi ju andra dagliga sysslor som alltid måste göras. Som att plocka i diskmaskinen eller liknande. Dessa skjuter jag upp så länge som möjligt. Däremot ser jag till att katterna har mat och friskt vatten i sina skålar åtminstone två gånger om dagen.



När jag har beslutat att jag gjort mitt för dagen blir det att bänka sig framför TVn. Just nu börjar jag skapa ett millt beroende av Charmed. Detta beroende har nu sträckt sig så långt att jag drömmer om häxor och ledsagare.


Efter allt detta så stupar jag i säng. Har jag lyckats slita mig från Charmed så går jag i säng onormalt tidigt (för mig), har jag misslyckats i ovanstående så kan det bli rätt sent. Vilket helt klart inte hjälper mig sedan när jag vaknar på morgonen.



Så sådär ser mina dagar ut. Rätt förutsägbara och rätt osociala. Men allt blir lite trevligare när man berättar det i Anime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar