fredag 20 april 2012

Tvättmedel (för kläder)

Vi har titt som tätt någon här på jobbet som säljer olika produkter för barnens fotbolls eller ishockeyföreningar (eller något liknande) och idag så såldes det alltså tvättmedel.
Jag säljer ju själv ENJO och deras tvättmedel: Revolution, men det hindrade ju mig inte att se genom borschyren för det.

Det jag konstaterade var då följande:

VANLIGT TVÄTTMEDEL
  • 5liter räcker till 100 tvättar (0,5dl/tvätt)

  • Kostnad runt 25€

  • Behöver sköljmedel (blir ca 15€ till)

  • Finns olika dofter och användningsområden


ENJO
  • 1liter räcker till 100 tvättar (0,1dl/tvätt)

  • Kostnad runt 30€

  • Innehåller aloe vera, mjukgör tvätten utan sköljmedel

  • Luktar svagt av apelsin


Så efter 100 tvättar har man alltså vunnit 10€ om man använder Revolution. Låter ju kankse inte så mycket om man bor ensam eller bara är sambos, men för barnfamiljer så når man ju kanske den 100:de tvätten lite snabbare. Och det här gäller ju bara om man faktiskt köper 5liters flaskan, köper man vanliga flaskor i affären så blir det ju ännu dyrare.
Det som slår mig mest är mängden. 5 liter tvättmedel! Det är ett halvt ämbare! Tänk att behöva konka hem det. Och hur häller man medlet i tvättmaskinen sedan? Man måste ju nästan ha en annan flaska som man fyller på vartefter så man slipper lyfta hela dunken varje gång.

Använder ju som sagt Revolution själv, så jag är ju helt klart partisk. Men jag är väldigt nöjd med tvättmedlet, mina kläder är mjuka och rena och tvättmedlet har fördelar både ekonomiskt och miljömässigt. Plus just det att en ynka flaska räcker ju i evigheter. Det enda negativa jag kan komma på är just doften. Själv gillar jag den, tycker det doftar svagt och fräscht, men vissa gillar inte doften och det kan man ju inte göra något åt. Ingen vill ju ha kläder som luktar något man inte tycker om. Men förutom att de kanske skulle kunna komma upp med ett andra alternativ i just doftväg så rekommenderar jag verkligen Revolution.

Så, det var dagens reklampaus. Om någon skulle vilja köpa en flaska så har jag 8st påväg hem till mig som bäst. Säljer oftast några per demo så jag tänkte att jag skulle samla på mig ett litet lager.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Måste testa enjo nångång! (typ om två år när jag tvättat upp mitt 5-kilos paket lidl-tvättpulver som jag köpte för inte så länge sedan):P

    SvaraRadera