måndag 23 april 2012

Disney: Day 05- Your Favorite Hero

Lite sent men vi tar det i efterhand.

Att välja en hjälte är nog lika omöjligt som allt annat när det kommer till Disney. Vilken hjälte jag tar beror ju helt på vad jag är på humör och på vilket sätt jag tänker ut motiveringen.

Men det här blev i alla fall min favorithjälte för idag:

Jim från Treasure Planet.


Jim har blivit övergiven av sin far när han var liten och är just en sådan där typisk nobody. Och till skillnad från så många Hollywood filmer så är det inte en tjej han gör det här äventyret för, utan för sin mamma och för att rädda deras värdshus (och såklart för att hitta sig själv och sin plats i livet). Han är en grym solsurfare och överlag älskar jag hans val av kläder och hår. Karaktären är bra gjort och man känner lätt med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar