måndag 23 april 2012

Det händer bara på måndagar

Alltså idag är ingen bra dag. Man tycker ju att det skulle räcka med att det är måndag. Men tydligen ska allt annat gå åt pipan också.

Vaknade i morse med känningar från helgens arbete på bygget. Inget fel i sig bara man fick igång kroppen, men man trodde kanske att det här skulle vara det största problemet för dagen.
När vi sedan stigit upp så känner vi genast på lukten att något är fel. Problemet är Arthur som fått diarré pga nån mask (oj välkommen våren...) och den diarrén har han nu spritt ut över hela lägenheten. Golv, soffkuddar, mattan... allt. Vi jagar fläckar och slänger ut katten för att undvika att fler uppkommer. Maskmedel fick han igår så det borde snart bli bättre. Ska bara kolla med veterinären att han fått rätt kur. Hittills har han alltid haft bandmask och vi råkade nämligen ha en extra kur hemma, vilken vi gav igår (vi gissade att något var på gång), men nu är vi inte säkra på att det är bandmask så det kan vara att han måste ta en kur till.
Så en halvtimme sen kommer jag till jobbet. Tur att jag arbetat in lite timmar redan förra veckan. Kollar mitt schema och påminns om att jag har 9 projekt denna vecka (jag hinner med ca 5 hus i veckan, ca 7 om några projekt är garage). Så arbetet sitter redan och trycker på lite väl hårt.
När jag öppnar mejlen ser jag att en kund skickat ett mejl, tydligen ville han göra grunden av ett annat material än det vi valt i grundrintningarna. Jahapp, det skulle han ju kanske kunnat meddela innan vi gjorde ritningarna? Avvaktar och väntar på konstruktörschefen.
Börjar på veckans första projekt, andra huset på en tomt (säkert bröder som bygger), inser att de har en specialkommentar i övrigt rutan. Misstänker att jag missat den kommentaren för det första huset. Letar bunten för det första huset. Hittar det inte. Frågar varenda pinne på kontoret. Hittar det inte. Kollar hyllorna igen och inser att jag sökt på fel sektion. Suckar och kollar övrigt rutan för första huset. Samma specialkommentar. Skit. Ändrar ritningen för första huset, inte så stor grej egentligen, går att skicka på mejl. Paret har inte satt med någon mejl. Ringer första paret för det första huset så att de ska få rätt detalj. Kommer till det andra parets telefon. Nummerna är alltså ihopblandade. Hittar ett nytt nummer. Inget svar. Suckar igen, sätter mig här för att avreagera mig. Ska försöka igen efter maten att få kontakt med dem. Medan jag väntar (och fortfarande väntar på konstruktörschefen) så ritar jag vidare på hus nummer två.

Klockan är nu alltså bara lite över 11 på förmiddagen...

Kan det bli helg snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar