måndag 20 februari 2012

Helgen full av bröllop, del2

Ja, sen kommer vi ju äntligen till själva bröllopet! Hela kärnan av det hela.

Kom som sagt in bland de sista i kyrkan, men fick ändå väldigt bra platser (vännerna hade satt sig på en sidorad intill släkten så man behövde int sätta sig så långt bak). Tobbi och jag hade lyckats glömma kameran men Nettie hade med sin så Tobbi fick agera fotograf, han som satt längst ut, och jag tror vi fick nog några av de snyggaste vinklarna av brudparet på den kameran. Haha, vadå paparazzi?
Själva brudparet var jättevackra. Temat på bröllopet var såhär Victorianskt, fantasy inspirerat och de hade verkligen satt detaljerna i kläderna. Så stilig har jag nog aldrig sett Erik förr! När musiken börja spela (Pia o jag satt o skratta lite innan åt att vi hade valt samma orgelstycken till våra bröllop) så kommer Pia och pappan ingående, och självklart var hon så vacker! Satt och flina som ett fån genom hela vigseln (som sig bör då en kompis gifter sig) och kunde inte slita mig med blicken. Pia hade ju sytt sin klänning själv, vilken ingen skulle ha trott på om folk inte hade sagt det, och den korsetten satt helt perfekt på henne. Inga konstigheter uppstod och snart var brudparet gifta. Pussar och lite fotografering på trappan och sen snabbt in i bilen innan vi alla blåste bort.

Festen hölls då vid Nada Nord och de hade dukat med vinröda ljus på speglar och stora rosor i glasskålar. Jan hade gjort maten (som var helt utsökt) och Nettie hade gjort tårtorna (jag som int ens gillar gräddtårtor, eller ens gräddtårts-substitut, men den här var faktiskt jättegod!). Pedavoces kom och sjöng, truppflickorna dansade och Elorianerna höll låda. Med andra ord hade de nog alla sina hobbys representerade i repertoaren.
Under kvällens lopp minglade man med både gamla och nya vänner, hade ju efter både möhipppan, svensexan och fixandet av bordsplaceringen dagen innan rätt bra koll på vem som deltog i bröllopet, och bara sådär allmänt mös av stämningen. Föräldrarna och bestman höll tal och även om faderns tal var på finska så hade han gjort det så bra att man ändå satt och skratta med i alla skämten.

Sedan måste jag bara nämna bröllopsvalsen, för den var helt klart unik! De hade valt "Once upon in december" som låt och dansade mer eller mindre koreografin från filmen! Det var helt enkelt magiskt och skulle jag inte själv vara gift redan så skulle jag så sno den idén och göra min egna brudvals på ett liknande sätt. Så bra var det!

Så summa summarum var det ett jättevackert bröllop och vi hade jättetrevligt.
Grattis än en gång till Herr och Fru Sjöberg!

(lånade bilder av Nettie)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar