söndag 5 februari 2012

Första helgen i Februari

Igen har det varit en väldigt fullspäckad helg.

I fredags åkte vi till Vasa i en bil strängfylld av sumodräkter (till svensexan), vi lassade av allt vid Calles och Kekes och åkte sedan till Wasa teater för att sätta oss i kö.
Målet var nämligen att komma in till Pleppos föreställning, biljetterna gick ju åt som smör när de släpptes tidigare i vintras så nu var enda chansen för att se föreställningen att sätta sig på en väntelista och helt enkelt se om några platser lämnade tomma. Och vilken tur vi hade! Exakt två platser fanns kvar när alla hade satt sig, dessutom var båda platserna längst ut på vänster sida (sett från scenen) och bakom varandra! Så vi satt nog så nära varann det bara gick att få när det kom till sista-minuten-platser.
Vi skrattade så vi hade ont i magen och även om föreställningen var 2,5 timmar lång så kändes det som om tiden bara rusade förbi. Har man ännu inte skaffat egna biljetter så rekommenderar jag nog varmt väntelistan ifall att man besöker Vasa någon gång. Välkomna till Mommos är verkligen sevärd!

På lördagen blev det att rätt snabbt stiga upp och klä sig för kl. 10 började det strömma in kostymklädda män till en samling inför Eriks svensexa. Själv gick jag in till centrum och såg mig omkring i affärerna. Kändes rätt skönt att gå ensam för en gångs skull, utan någon stress eller tvång att köpa något. Anita anslöt sig till mig efter ett tag och vi avslutade shoppingrundan med sushi och grön-te glass. Sushin var riktigt god medan glassen var... annorlunda. Jag skulle nog inte rekommendera den annat än för just möjligheten att få testa på något nytt.
Man ser ju redan på färgen att här står något inte rätt till.

Resultatet av fem timmar shopping blev för min del rätt tomhänt. Det enda jag hade hem med mig var Runebergstårtor och lite juice. Men sist och slutligen hade jag ju inte gått i stan för att slösa en massa pengar, hade hittat en massa inredningsidéer och äntligen fått gå i de affärer vi aldrig verkar hinna med när vi annars besöker Vasa. Så jag är nöjd.

På kvällen blev det sedan tjejbastu vid Pias medan jag väntade på att Tobbi skulle komma från svensexan. Vi körde hem samma kväll eftersom Tobbi ska jobba inatt, mycket mindre stress och vi har en chans att faktiskt hinna göra något tillsammans idag innan han börjar jobba.
Det här något blir säkert bara en film eller ett spel, för jag tror vi båda vill ta det lugnt, men i något skede måste vi ta oss ut ur lägenheten för att rösta och återlämna sumodräkterna.

5 kommentarer:

  1. våga du nog äta sushi i detta tillstånd'??

    SvaraRadera
  2. Vad skulle det nu vara mer annorlunda än något annat? Man måste ju bara välja lite vad man äter och inte äter.

    SvaraRadera
  3. har nog hört att man inte ska äta sushi..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har då igen hört att sushi och inlagda sillar är helt ok.
      Sen överlag tar jag nog inte det här med maten så jättestrikt. Man borde heller inte färga håret, sminka sig eller använda kemikalier i hemmet under den här tiden och hur många är strikta med det?

      Radera
    2. Som sagt, vill man vara mer strikt så kan man ju äta de vegetariska alternativen. Då blir ju inte fisk-skaldjursfrågan ens aktuell. Och nog satt jag ju och valde bort flera sorter just pga magen.

      Radera