onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

Skottdagen börjar nog inget vidare. Sov dåligt. Vaknade tidigt. Lämnades ensam igen.

Tobbi åkte iväg med Folke till södra Finland idag och är förhoppningsvis hemma torsdag kväll/natt. Är det inte roligt att ha en chaufför som äkta make?
Tycker annars att hans två-nätters-skift funkar hur bra som helst, det är nästan till och med lite skönt att få lite tid för sig själv, men när de ringer kvällen före för att släpa iväg honom någonstans tidigt på morgonen så blir man ju nog lite led. Man kan aldrig planera eller förbereda för något sådant.
Så jag hoppas att det inte blir en vana, det var ju trots allt en av de övervägande orsakerna till varför han bytte jobb sist. Det att man aldrig på förhand visste om han skulle vara hemma, aldrig kunde planera något. Oregelbundna arbetstider funkar jättebra för oss, bara man får dem i ett månadsschema.

Så nu sitter jag här på jobbet med alldeles för få kollegor på plats. Idag var ju då tänkt som den dag vi skulle ta det lungt och hämta andan, göra god mat och slappa i soffan med glass. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra av den här dagen.
Det är ju förståss ett ypperligt tillfälle att arbeta in lite timmar till fredan, då jag hade tänkt ta ledigt, hade tänkt vara på bygget och få göra något praktiskt med maken min. Men nu kommer han troligtvis ligga hemma och sova halva dagen efter jobbet, så inte ens det är så mycket av glädjeämne just nu.
Men ett mål har jag i alla fall för idag! Tog ner svanprinsessan här i helgen och man kan ju lugnt säga att Tobbi inte visat något stort intresse att se den. Så där har jag i alla fall något att se fram emot bara deb här arbetsdagen släpat sig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar