måndag 6 februari 2012

Shoppar på internet

Internetshopping har ju blivit en väldigt innegrej. Ja, egentligen något som numera är bland det normalaste man kan göra.
Satt igår och beställde efter en kjol åt mig till ett bröllop. Så nu är det att hålla tummarna för att den anländer i tid. Å andra sidan ska den ju "bara" från England, skjortan jag köpte från Kina kom ju på under 2 veckor så månne det nu inte ska hinna.
Sitter fortfarande och försöker få tag i försäljarna till min "E-ämnes bok". Då den ska beställas från Sverige så blir de ju en annan frakt än vad det är inom landet, men de är nog helt klart inte snabba att svara...

Har ni några favoritsidor som ni beställer saker från? Mina är nog just nu coolstuff.se och ebay. Var först rätt skeptisk just lill ebay, men efter att ha beställt några "test paket" så känns det ändå tryggt. Speciellt då man kan läsa andras kommentarer om säljaren innan, ofta står det då att varan överensstämde med förväntningarna och leveransen var snabb. Och hittills har jag själv endast haft positiva erfarenheter av sidan.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Handbok för den kräsne konsumenten. Handlar om E-ämnen som ifrågasätts om de faktiskt borde vara godkända att användas.

      Radera
  2. Wohoo! Skickade ett nytt mejl angående boken och de svarade nästan direkt. Bara jag kommer mig hem så får jag ta och beställa den!

    SvaraRadera