fredag 17 februari 2012

När flyttar vi in?

Lite nu som då så kommer kommentarerna "då vi flyttar in" eller "bara vi flyttar in" ur oss. Men hur långt är vi egentligen?

Det känns på ett sätt väldigt avlägset, att faktiskt bli klar med lilla delen och flytta in, men i jämföresle med byggtiden så borde det ju vara rätt nära. Vi började bygga i Augusti så vi har redan hållit på i 7 månader, och planen är att vara klara (med vissa saker troligtvis på hälft) till midsommar, vilket betyder att ALLT ska vara beboeligt om 4 månader! Låter helt sjukt nära.
På ett sätt tror jag inte att vi kommer kunna hålla den tidslinjen, men å andra sidan tycker jag vi har alla möjligheter att lyckas. Tobbi jobbar fortfarande mer på bygget än... ja, på jobbet. Och jag tycker att varje dag så händer det något där. Plus att de två sovrummen på övre våningen inte kommer att göras helt klara innan någon flyttar in i dem, så där är genast nästan 30 kvadrat mindre arbete.
Visst, vi har spacklandet (som man bara hör dåliga saker om) och grundmålandet kvar. Men vi har också fler vänner som erbjudit sig att hjälpa till då det behövs, så några talkohelger ska väl ta oss en bit på vägen.

Nästa steg vid bygget just nu är i alla fall: Tobbi håller på med mellanbjälklaget som bäst, så att arbeta sig vidare där, jag ska börja spackla bara jag hinner mig till bygget (senast nästa helg sålänge Tobbi jobbar), och så borde vi troligtvis få någon början i badrummet (väggskivorna är uppe så jag antar nästa steg är att täta springorna) samt få upp de sista gipsskivorna på bottenvåningen (de som ska vara ovanför dörrarna).
Det vi borde fixa utanför bygget är: Skriva under köpet av kök och hjälpkök, beställa fast inredning till badrum och skrubbar. Det tar vi nästa vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar