lördag 25 februari 2012

Städ-skryt

Det finns smyg-skryt var man inte låtsas om att man egentligen skryter och det finns öppet skryt. Och om man stiger upp kl 7 en lördag morgon för att börja städa så tycker jag det är befogat med öppet skryt.

Dagens prestationer så här långt:
  • 6 tvättmaskiner igångsatta, 5 upphängda
  • betalt räkningar
  • plockat ur diskmaskinen o satt igång en ny
  • plockat av en överfull torkställning
  • åkt in till stan för att köpa kattsand och kattmat
  • plockat upp i hela lägenheten
  • sorterat reklam och annat returpapper
  • byggt ihop en kedja som jag söndrade för någon vecka sedan
  • hängt ut sängkläderna att luftas
  • slängde ut mattan och torkade golven
  • dammtorkade hela lägenheten
  • skurade upp suspekta fläckar på golvet (troligen matrester)
  • klippte Arthurs naglar
  • skurade upp köksytorna (såg ut som i Sims! SÅ smutsigt var det)
  • diskade alla stekpannor, kastruller och plåtar som behövde diskas
  • bytt i sängen
  • skurat vessabyttan
  • skurat badrumsgolvet
  • fört ut till kontainerna: 2 vitpåsar,1 svart, 3 kartonger och 2 påsar returpapper

Dessutom då Tobbi kom hem fick vi:

  • dammat mattan
  • dammsugit soffan och katträdet (Tobbi påstår hårt att det legat en hel extra katt i trädet, gjort av allt hår de tappat)
  • rensat i kylskåpet

Och nu, 11 timmar senare (städningen startade dock helt ärligt först 10, den "snabba" visiten in till stan tog två timmar, plus lite extra pauser drog ut på tiden) tänker jag klä på mig för att hämta skräpmat. Har man jobbat såhär hårt hela dagen kan man ju inte börja med mat också.

(Om ni sedan undrar vad jag gör uppe så här galet tidigt är det för att Tobbi skulle på kurs kl 8 idag och hade väckning på 7. Sen var jag så klarvaken att det helt enkelt var lika bra att stiga upp)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar