torsdag 15 mars 2012

Garage funderingar

Vi konstaterade här att vi borde ju ta tag i det här med garaget också. Även om det känns väldigt avlägset ännu. Men sanningen är ju den att vi borde gjuta grunden för garaget i sommar, och innan dess så ska vi ju framför allt ha hittat ett garage.
Så nu har jag skissat upp ett här vid Teri, så ska vi se vad vi får ut av det. Har lite kollat vad det skulle kosta att ta det från andra ställen också så det blir intressant att se vad de kommer med.

Det andra som vi ju måste ha gjort (vilket ju lite är orsaken till att vi just nu börjar ta tag i det här) är att vi ju igen måste skicka om bygglov till kommunen. Så idag blev det att ta tjuren vid hornen och ringa och kolla upp vad vi riktigt behöver ha in för papper till dem.
Så bara vi får fastslaget vilket garage vi ska ha och varifrån så får vi fylla i papprena och skicka in dem. (Och ja, jag vet att många fixar bygglov för både hus och garage samtidigt, men vi hann helt enkelt inte besluta om något garage innan vi var tvugna att skicka in byggpapprena ifjol). Så det är också på gång.

Samtidigt som jag ringde kommunen angående bygglov för garage så påminde jag dem även om vår vägskylt. Det lämnade lite att hänga i luften på ett "Jag ska kolla upp det"-stadie. Men inom några veckor så har vi kankse ett eget namn på vår lilla väg!

3 kommentarer:

  1. veit ni na va vägen kommer att buri heit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tror nog jag har skrivit det tidigare :)

      Det blir Lillkärrvägen, eftersom den går till Lillkärret.

      Radera