fredag 16 mars 2012

Tömmer frysen och skafferiet

Har börjat försöka mig på att tömma ur frysen och skåpen med torra varor. Helt enkelt för att ha så lite som möjligt som behöver flytta sedan när det väl blir dags. Och det är nog lika bra att börja nu, för när jag säger tömma så menar jag ju äta upp, och det finns en hel del saker som nog inte behöver följa med till nästa hem.

Så för alla våra talkoarbetare är ju detta en liten extra morot. För det betyder ju att allt jag tillagar ska ätas upp av någon också. Och såhär till helgen passar det ju ypperligt att baka något smaskigt.
Kan ju också som ledtråd för helgens godbit berätta att ingrediensen jag vill använda upp är: Florsocker.

Sen är det ju lite roligt att köpa hem mer varor för att avverka andra. Men de går ju också åt i processen så sist och slutligen minskar det i skåpen sakta men säkert.
Borde egentligen göra en inventering av vad som egentligen finns i skåpen, så att man lättare kan planera vad som ska användas upp. För som sagt, måste jag köpa en massa nya kartonger för att använda upp gamla så vinner jag ju inget på det.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag såg att du vid något tillfälle har skrivit om Buzzador på din blogg. Jag studerar marknadsföring och skriver ett examensarbete om buzz marknadsföring. Till detta vill jag gärna komma i kontakt med buzzadorer och höra om deras åsikter och erfarenheter om att buzza.

    Jag skulle därför uppskatta om du ville ta dig tid att svara på en enkät som finns på http://www.webropolsurveys.com/S/67675E2EE3E5ABC3.par


    Tack!
    Kenneth

    SvaraRadera