måndag 19 mars 2012

Det som blev till och det som lämnade bort

Fredagens bakning resulterade i en plåt morotsrutor. Blev riktigt goda och saftiga, så det receptet ska nog sparas. Glasyren gjordes utan citron, vilket jag nog saknade en aning. Så tror jag gör en annan glasyr nästa gång.
På lördagen fick vi lite bärhjälp på bygget, så nu är alla golvskivor uppe på andra våningen. Tyvärr är ingen där just nu, annars hade vi fått dem på plats redan. Men till helgen så ska det nog vara klart, så då blir det att sätta upp mellanväggarna på andra våningen.
Var ju också på bygget och hjälpte till i lördags. Spacklade på och fick gjort andra varvet i wc, skafferi, halva trappan och vardagrsum våning 1. Så till helgen borde nog alla väggar vara spacklade varv 2, kanske t.o.m. slipade. Beror bara på hur effektiva vi är på fredag och lördag.

Fick meddelande här förra veckan att kursen "Örter i din trädgård" som jag hade tänkt gå har blivit inställd pga för få deltagare. Var ju lite surt. Sen fick jag ytterligare ett meddelande i morse att "Asiatiska smaker" också blivit inställd idag pga att läraren blivit sjuk. Så det blir inga kurser denna vecka. Vilket ju är lite tråkit. Hade ju t.o.m. samlat ihop småmynt för att kunna betala ingredienserna.
Så den här veckan blir det att underhålla sig med annat på vardagskvällarna. En sak är dock positivt, och det är att jag snabbare kan arbeta in fredagen. Och att jag idag hinner äta mat hemma istället för att slänga i mig en smörgås innan jag skulle ha kört vidare till Oxhams.

3 kommentarer:

  1. kanski du sku pass på å ta e lungt nutå :p tå du moitta furi tå ni hadd program varend kväll :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Du har nog rätt. Efter jobbet ska jag nog bara ta det lungt den här veckan :)

      Radera