tisdag 13 mars 2012

Asiatiska smaker del 2

Igår var jag igen på min matlagningskurs. På menyn stod wontons, laxrullar och Sha-cha biff. Alla tre rätterna gick rätt långt ut på att hacka ingredienserna smått, göra en sås/marinad till och tillred. Så det var rätt enkelt. Och gott blev det ju.
Det råkade nu bli så att jag blev lite kött-ansvarig i vårt kök (vilket ju var rätt roligt med tanke på att jag aldrig rört rå lax tidigare, än mindre gjort tunna filéer av det). Allt blev som sagt riktigt välsmakande men de asiatiska dofterna sätter sig verkligen i huden och kläderna. Vet inte hur många gånger jag tvättat händerna sedan igår kväll och mina fingrar doftar fortfarande av laxen.
Så, skulle bra kunna tänka mig att göra de här recepten igen, så de passade mig nog bättre i smaken än förra veckans recept. Blir spännande att se vad hon hittar på oss till nästa vecka, då det dessutom redan är sista delen av matlagningskursen.

4 kommentarer:

  1. Vänt nu, jag trodde det var fyra gånger som matlagningskursen var.. D:

    SvaraRadera
  2. citron brukar ta bort fisklukt överlag ganska bra :)

    SvaraRadera
  3. Vad spännande det låter! du borde lägga upp nån bild! :)

    SvaraRadera