lördag 3 mars 2012

När man svänger dygnet andra vägen

Jag har alltid varit den som varit piggast på kvällarna och nätterna. Jag har aldrig haft problem med att sitta uppe och skulle jag få så skulle min läggningstid vara där kring 2 på natten.

Igår fick jag dock ta och ge mig. Efter 8,5h på bygget blev den nog sängen redan 11. Men det resulterade i att kroppen som normalt är van att stiga upp tidigt på vardagsmornar trodde att det var vardag idag också. Så jag vaknade först halv 6 då Tobbis klocka ringer (vet jag att jag får sova så brukar jag sova förbi det), sedan igen halv 7, kvart över sju och till sist gav jag upp kl 8.
Så även om jag hade tillåtit mig en sovmorgon till kl 9 (jag har fortfarande larmet på telefon och har inte behövt stänga av det än! Så tidigt är det) så blev det kanske inte en sådan sovmorgon som jag hade tänkt mig.

Men lika bra är ju det, nu hinner jag göra lite saker här hemma innan det blir dags att åka in via stan för att hämta dagens skara glada talkoarbetare och bege oss mot bygget. Spackling och takbrädor på menyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar